fredag 29. mai 2009

Regnjakke

Dette var et prosjekt som var litt større enn jeg hadde trodd (mulig litt vel optimistisk på egne manglende syferdigheter). Jeg kjøpte mønster (merket Easy) og regntøystoff på Stoff og stil for å sy meg rød regnkåpejakke som kunne matche mine røde støvler. Her er utgangspunktet etter klipping...... Meget skeptisk på dette tidspunktet, har jo som sagt aldri sydd noe annet enn å legge opp buksene mine...

Første delene gikk overraskende bra, det va jo logisk likevel fant jeg ut (selv om kjæresten sa at han syntes jeg minte han om en gammel kjerring der jeg satt over symaskinen kveld etter kveld og diskuterte med meg selv). Problem nummer 1 kom da jeg oppdaget at kragen ble veldig nedringet (passet ikke til regnjakke fant jeg ut), hadde lyst å lage hette, men det ble for vanskelig uten mønster. Så etter en del hodebry klarte jeg å lage en krage som gikk helt til haka og som kan brettes ned også.
Problem nummer 2 er enda ikke løst. Jeg får ikke de store trykknappene til å sitte fast, det er derfor jeg drar sammen jakken så fortvilt på bildene:)

Fargen ser litt merkelig ut på bildene med meg selv inni, men de lyver litt for fargen er som under her - knall rød.
Alt i alt må jeg si meg fornøyd med mitt prosjekt her, det var i alle fall veldig morsomt. Jeg bestilte fra stoff og stil sin nettbutikk, men hadde jeg vært der å kjent på stoffet vet jeg ikke om jeg ville kjøpt det, det var ganske tynt og blir fort hull i vil jeg tro. Ikke det enkleste nybegynnerprosjektet heller egentlig, alle sømmer og folder vises veldig godt og jeg kunne ikke sy feil for da ble det hull i stoffet. Så alt stoffet jeg trodde jeg skulle få til overs krympet raskt. Kanskje jeg klarer å sy meg sydvest etter hver med det:)



3 kommentarer:

  1. Den ble jo kul! Passe sikkert kjæmpebra te røde støvla ja!!! Og det hadd vært kult med kjæmpestore svarte knappa på den å da - om du ikke får te trykknappan... Og så bli det superspennende å se de neste prosjektan - men når du bynt så avansert kjæm jo dæm te å gå som en lek!!!! Fortsatt god helg! Klem

    SvarSlett
  2. Så modg du er -og flink!
    Gå på et sånt prosjekt når du nesten ikke har sydd:-)Flink du!
    Koselig blogg, og fine bilder:-)
    Ha en fin uke, klem Hege.

    SvarSlett
  3. Venter spent på nye prosjekt!

    SvarSlett