fredag 6. mars 2009

Prosjekt kommode

For noen år siden kjøpte vi en super kommode på Ikea, av merke Robin (tror ikke det selges lenger). Jeg ville ha den i hvit, men det hadde de selvfølgelig ikke. Kommoden skulle vi ha, og siden vi bodde så langt fra Ikea kjøpte vi den blå. Kjæresten synes ikke det noe i veien med kommoden, men jeg liker ikke blåfargen, så nå var tiden moden for opppussing.

Før



Etter et strøk grunning og et par strøk hvitmaling er kommoden blitt hvit.... (på bildet er det bare grunnet)




Panduropakken kom endelig, med designpapir som jeg skulle dekorere med. De lignet absloutt ikke på bildet da jeg bestilte de, trodde det skulle være svart med hvitt mønster, men det var ganske så lyst grått...

Så var det å finne fram decophageutsyret for å lime designpapiret på skuffene. Det var mye vanskeligere enn jeg hadde trodd. Det hvite mønstret var opphøyd og fløyelsaktig. Det var som å legge vanskelig tapet å kun ha et forsøk på å få det bra. Om jeg gnidde på papiret for å få ut luftbobler falt mønstret av, og når jeg hadde lagt papiret på kunne jeg ikke løfte det av. Men etter litt trening ble det bedre.




Etter


Jeg ble ganske fornøyd, men på grunn av mønstret på papiret på skuffene følte jeg det bli litt "bestemors blomstergardiner"







1 kommentar:

  1. ÅH!! Så stilig!!!:) Den ble skikkelig fin! Bare stjel ideer ivei ja, det gjør iallfall jeg...;) Jeg har kjørt tapet og skal prøve meg med det inni skapet jeg holder på å pusse opp! Blir spennende. Gleder meg å også kjempemasse til loppis og ausjon i Sverige i påska og sikkert senere i sommer også! Blir et par turer med henger tror jeg...;)

    SvarSlett